https://chi.proz.com/forum/swedish/372565.html

Kan jag använda enkla citattecken som omger dubbla citattecken i en svensk översättning?
论题张贴者: Fredrik Pettersson
Fredrik Pettersson
Fredrik Pettersson  Identity Verified
瑞典
Local time: 23:41
正式会员 (自2009)
English英语译成Swedish瑞典语
+ ...
May 6

Normalt har man ju de dubbla citattecknen utanför de enkla citattecknen, men i min engelska källtext, som är en gränssnittstext för Adobe, är det tvärtom:

Jump link to target journey is broken because target journey ‘"{name}"’ has been deleted.

Jag skulle vilja översätta så här:

Hopplänken till målresan är bruten eftersom målresan '"{name}"' har tagits bort.

Alltså ändra de inåtpekande enkla citattecknen till tumtecken. Ka
... See more
Normalt har man ju de dubbla citattecknen utanför de enkla citattecknen, men i min engelska källtext, som är en gränssnittstext för Adobe, är det tvärtom:

Jump link to target journey is broken because target journey ‘"{name}"’ has been deleted.

Jag skulle vilja översätta så här:

Hopplänken till målresan är bruten eftersom målresan '"{name}"' har tagits bort.

Alltså ändra de inåtpekande enkla citattecknen till tumtecken. Kan man göra det?

Här är mer information om min fråga:

https://www.proz.com/forum/localization/372551-how_do_i_know_which_type_of_contents_the_different_variables_for_dynamic_contents_relate_to.html
Collapse

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

本论坛的版主
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Kan jag använda enkla citattecken som omger dubbla citattecken i en svensk översättning?

Translation news in 瑞典

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
LinguaCore
AI Translation at Your Fingertips

The underlying LLM technology of LinguaCore offers AI translations of unprecedented quality. Quick and simple. Add a human linguistic review at the end for expert-level quality at a fraction of the cost and time.

More info »